در این مقاله می‌خوانیم:

سنگ نما سفید ساده

استفاده از سنگ طبیعی در ساختمان‌‌سازی علاوه بر ایجاد نما و ظاهری زیبا، نوعی عایق در برابر سرما، گرما، رطوبت و… بوده و همچنین باعث بالا بردن طول عمر ساختمان نیز می‌شود. همیشه اجرای نمای ساختمان با سنگ طبیعی هزینه زیادی برای مالک و یا سازنده در بر نداشته، طوری که با استفاده از سنگ نما سفید ساده هم می‌توان نمایی شیک و به روز برای ساختمان خود ایجاد کنیم.

سنگ نما سفید ساده ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ نما سفید ساده

سنگ‌های ساختمانی تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند، گاهی بکارگیری هنر تضادها یعنی استفاده از رنگ‌های مختلفی از سنگ‌های طبیعی در کنار هم باعث ایجاد نمایی زیبا و متفاوت می‌شود، همین زیبایی باعث بروز خلاقیت و هنر طراحان شده تا بتوانند با استفاده از سنگ، زیبایی‌های طبیعت را در نمای ساختمان‌ها هم به تصویر بکشند و نظر مخاطبان را جلب کنند، با این حال همچنان سنگ‌هایی با تم روشن و یا سفید میان مشتریان خواهان بیشتری دارد.

سنگ نما سفید ساده ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ نما سفید ساده

برای اینکه بخواهیم ساختمانی با نمای سنگی سفید داشته باشیم لزومی به استفاده از سنگ‌های برند همچون عباس‌آباد، حاجی‌آباد، دره ‌بخاری و… نیست و می‌شود با استفاده سنگ نما سفید ساده هم نمایی متفاوت و خاص ایجاد کرد. با توجه به کاربری ساختمان، اقلیم زیستی منطقه، سلیقه مشتری، طرح نمای ارائه شده توسط طراح سازه، بودجه درنظر گرفته شده برای نمای ساختمان می‌توان با سنگ‌های سفید ساده هم نمایی شیک و درخور، طراحی و اجرا کرد.

برای مشاهده نمونه سنگ‌ نما سفید ساده موجود در بازار به سایت www.zimarad.com مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجموعه زیماراد (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) ارتباط گرفته و پس از دریافت مشاوره رایگان، با توجه به بودجه‌ای که برای اجرای نمای ساختمان خود در نظر گرفته‌اید سنگ دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

ارزان‌ترین سنگ ساختمانی
ارزان‌ترین سنگ ساختمان

بهترین سنگ نما

به نظر شما سنگ ساختمانی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا بتوان از آن به عنوان بهترین سنگ نما یاد کرد؟

قبل از پاسخ به این سوال باید مواردی را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم چه نوع سنگی جهت نمای ساختمان ما مناسب است و یا چه نوع سنگی می‌تواند نیاز ما را برطرف کند؛

بهترین سنگ نما ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ کف، سنگ تایل

سنگ‌های ساختمانی در عناوین مختلفی دسته‌بندی و یا سورت‌بندی می‌شوند، همچون سورت‌بندی از لحاظ کیفیت، سورت‌بندی از لحاظ ابعاد، سورت‌بندی از لحاظ ضخامت. یکی از معیارهای دسته‌‌بندی سنگ‌های ساختمانی ابعاد سنگ می‌باشد که در هر قسمت از ساختمان از سنگ با ابعاد و برش‌هایی استاندارد و یا طبق سفارش مشتری استفاده می‌کنند، برای مثال سنگ مورد استفاده در کف ساختمان‌ها معمولا در ابعاد ۴۰*۴۰/۶۰*۶۰/۸۰*۸۰/۳۰*۶۰/۴۰*۸۰ می‌باشد؛ و گاها در ابعادی (حُکمی) طبق سفارش و سلیقه مشتری برش‌ها انجام می‌شوند.

بهترین سنگ نما ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ تراورتن عباس‌آباد

سورت‌بندی از لحاظ ضخامت در مرحله بعدی قرار دارد، به این صورت که برای هر قسمت از بنا سنگ‌های ساختمانی را با ضخامتی مشخص و استاندارد برش می‌دهند، به عنوان مثال سنگ مورد استفاده در پله معمولا با ضخامت ۳ یا ۴ سانتی‌متر، سنگ مورد استفاده در نما از ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر (با تلرانس ۲ میل) و سنگ‌های مورد استفاده در کف ساختمان معمولا با ضخامت ۲ سامتی‌متر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته تمام ضخامت‌ها در صورت درخواست مشتری قابل تغییر می‌باشند.

بهترین سنگ نما ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت آباده

کیفیت سنگ از جمله مواردی است که سورت‌بندی آن تاثیرگذار بوده و در پارامترهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند، همچون کیفیت سالم بودن لبه‌های سنگ، کیفیت ساب و برش سنگ، کیفیت در بازی رنگ و هاله‌های موجود بر روی سطح سنگ، نداشتن ترک و پوسیدگی، نداشتن شیارهای ناهمگون-نداشتن گل جوش- نداشتن غده- نداشتن قرمزی زردی و…، کیفیت رزین استفاده شده بر روی سنگ، موارد ذکر شده از جمله عواملی هستند که در قیمت‌گذاری سنگ‌های ساختمانی از لحاظ کیفیت تاثیرگذار هستند.

افرادی که تجربه خرید سنگ‌های ساختمانی را ندارند معمولا با مشکل انتخاب سنگ مناسب رو به‌ رو هستند و این سوال برایشان پیش می‌آید که بهترین سنگ نما کدام است؟ و در اغلب موارد بر اساس معیارهایی اشتباه و یا شنیده‌هایشان از دیگران انتخابی را انجام می‌دهند. در صورتی که با یک انتخاب درست می‌توانند برای ساختمان خود ماندگاری، زیبایی و دوام به ارمغان بیاورند و در آینده هزینه‌های بازسازی و تعمیرات را در نمای ساختمان کاهش دهند.

با توجه به مباحث مطرح شده اگر در هنگام خرید و یا انتخاب سنگ ساختمان دقت نظر به خرج داده و یا با یک کارشناس در زمینه صنعت سنگ ساختمان مشورت کنیم بی‌شک می‌توانیم بهترین سنگ نما را برای ساختمان خود خریداری کنیم. هر یک از سنگ‌های ساختمانی موجود در بازار مزایا و معایبی دارند و در صورتی ما که نسبت به بودجه در نظر گرفته شده سنگی مناسب انتخاب کنیم و موارد ذکر شده را در رابطه با رعایت کنیم مطمئنا خریدی مناسب و مطلوب خواهیم داشت.

اگر شما عزیزان در زمینه خرید سنگ ساختمانی اطلاعات کافی ندارید و با توجه به بودجه‌ای که دارید به دنبال خرید بهترین سنگ نما هستید، می‌توانید با کارشناسان ما (محسن صوفی ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در این زمینه مشاوره رایگان داشته و سنگی مناسب و باکیفیت خریداری نمایید.

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد