انواع سنگ ارزان

در این مقاله قصد داریم تا انواع سنگ ارزان قیمت موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ سنگ‌های طبیعی که از آن‌ها در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند با گونه‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار سنگ ایران عرضه می‌شوند، عوامل مختلفی باعث شده تا برخی از این سنگ‌ها را به عنوان سنگ نماهای ارزان قیمت در بازار معرفی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند، این عوامل عبارتند از ضخامت سنگ، نوع سنگ، نوع برش سنگ، صیقل‌پذیری سنگ، ابعاد سنگ، میزان خلل و فرج در سنگ و…

درجه کیفی پایین در دسته‌بندی آن سنگ به عنوان سنگ نماهای ارزان قیمت نیز دخیل است ولی باید این نکته را در نظر داشت که هر سنگ ارزان قیمتی نامرغوب و بی‌کیفیت نیست!؛

انواع سنگ ارزان

سنگ مرمریت صلصالی

انواع سنگ ارزان جهت استفاده در نماهای مختلف ساختمان‌ها در بسیاری از شهرهای کشور در طرح‌ها و کیفیت‌های متنوعی یافت می‌شوند، ولی باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به کاربری ساختمان چه نوع سنگی مناسب نصب و اجرا در قسمت‌های مختلف آن می‌باشد و ملاک فقط قیمت ارزان یک نوع سنگ نباشد.

رزان‌ترین سنگ ساختمانی
ارزان‌ترین سنگ ساختمان

چند نمونه از پرمصرف‌ترین سنگ‌های ساختمانی ارزان قیمت ایرانی در بازار عبارتند از سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ چینی، سنگ لایم‌استون، سنگ مرمریت؛ سنگ‌هایی که نام بردیم با توجه به درجه‌ بندی از لحاظ کیفیت، ابعاد، میزان پرداخت سطح سنگ، ضخامت سنگ، روشن و یا تیره بودن رنگ، موج‌دار بودن یا بی‌موج و یکدست بودن سنگ قیمت‌گذاری می‌شوند. البته نام هر معدن سنگ بیانگر کیفیت سنگ فرآوری شده از آن معدن می‌باشد ولی با این حال همچنان سنگ‌های استخراج شده از یک معدن نیز از نظر کیفیت تقسیم بندی می‌شوند.

در ادامه می‌توانید چند نمونه از ارزان‌ترین سنگ‌های ساختمانی را با عکس را مشاهده کنید:

انواع سنگ ارزان

سنگ مرمریت سناتور

انواع سنگ ارزان

سنگ تراورتن فرشی، سنگ ارزان

انواع سنگ ارزان

سنگ مرمریت مشکی

انواع سنگ ارزان

سنگ پله هرسین

انواع سنگ ارزان

سنگ مرمریت آباده

انواع سنگ ارزان

سنگ پله مرمریت پرطاووسی

برای اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمان و همچنین مشاهده نمونه‌های دیگر ارزان‌ترین سنگ ساختمانی در بازار می‌توانید با همکاران ما (محسن صوفی ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در بخش فروش در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان و کاربردی، سنگی ارزان قیمت و مناسب جهت نصب در قسمت‌های مختلف ساختمان خود خریداری کنید؛

خرید سنگ تراورتن

سنگ‌های ساختمانی به خاطر خاصیت ذاتی و طبیعی بودنشان همیشه حس خوبی را به مخاطب القا می‌کنند، همچنین کیفیت و ماندگاری آن‌ها باعث می‌شود تا افراد استفاده از سنگ طبیعی را نسبت به دیگر مصالح جهت اجرا در نمای ساختمان خود ترجیح دهند.

خرید سنگ تراورتن

خرید سنگ تراورتن

سنگ‌های ساختمانی چه از لحاظ طرح و رنگ و چه از لحاظ کیفیت تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان گفت تمامی سلیقه‌ها را پاسخگو هستند، و همین تنوع باعث شده تا افراد بخواهند از انواع مختلف سنگ ساختمان در نماهای مدرن و کلاسیک استفاده کنند. از جمله سنگ‌های ساختمانی که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده سنگ تراورتن زیماراد می‌باشد که در طرح، رنگ، کیفیت، ضخامت و ابعاد مختلف در بازار عرضه می‌گردد.

برای خرید سنگ تراورتن باید به نکاتی توجه داشت تا بتوان نمایی مطلوب و ماندگار برای ساختمان خود اجرا کنیم؛ برای مثال توجه به خلل و فرج (سوراخ‌های طبیعی سنگ) موجود در پشت سنگ که هرچه این خلل و فرج کمتر باشند تراکم و کیفیت سنگ بالاتر است. توجه به کیفیت ساب و پرداخت سطح سنگ که هرچه سنگ صاف و صیقلی‌تر باشد نمای زیباتری برای ساختمان به وجود می‌آورد.

خرید سنگ تراورتن

تراورتن ابیانه

داشتن thickness مناسب و مطلوب یا همان ضخامت استاندارد، با توجه به محل نصب و اجرای سنگ ساختمان باید توجه داشت که چه ضخامتی مناسب آن قسمت می‌باشد، به عنوان مثال ضخامت بالا در سنگ باعث سنگینی پلاک سنگ و به مرور افتادن از روی نمای ساختمان شده و ضخامت کم باعث ترد و شکننده شدن پلاک سنگ می‌شود، به همین دلیل بهتر است همیشه متناسب با محل نصب و کاربری آن قسمت از سنگی با thickness مناسب استفاده کرد.

خرید سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، ارزان‌ترین سنگ تراورتن نما

در هنگام خرید سنگ تراورتن می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مختلف و از کنار هم قرار دادن آن‌ها نمایی متفاوت برای ساختمان خود اجرا کنید که لازمه آن همفکری و استفاده از هنر یک طراح و معمار خلاق و خوش ذوق می‌باشد. برخی افراد به دلیل مزیت‌های فراوان و تنوع بالای سنگ تراورتن از آن به عنوان ارزان‌ترین سنگ ساختمانی یاد می‌کنند.

اگر به دنبال خرید سنگ تراورتن با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار هستید با کارشناسان این مجموعه (محسن صوفی ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در ارتباط باشید.

خرید سنگ ارزان

اگر به دنبال ارزان‌ترین سنگ ساختمانی و یا خرید سنگ ارزان برای ساختمان خود هستید با ما همراه باشید تا در ادامه همین مطلب با هم عوامل تاثیرگذار در قیمت سنگ‌های ساختمانی را بررسی کنیم و اطلاعاتی در این زمینه کسب کنیم.

هرچه کیفیت برش و فرآوری سنگ پایین باشد در قیمت آن تاثیرگذار است، در صورتی که سنگ دارای تخلخل بالایی باشد قیمت پایین‌تری دارد، در صورتی که برش‌ها و قد و قامت پلاک سنگ‌ها کوچک باشد قیمت آن پایین‌تر می‌باشد، وجود هاله‌های پررنگ و نامنظم از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت سنگ‌های ساختمانی می‌باشد؛

عوامل دیگری همچون ضخامت کم سنگ و یا نازک بودن آن باعث می‌شود تا سنگ با قیمت ارزان‌تر به فروش برسد، در صورت لب‌پر بودن لبه‌های سنگ می‌توان با قیمت پایین‌تری آن را خریداری کرد، وجود ترک سطحی و یا عمقی در سنگ، رنگ تیره و به اصطلاح چرک بودن سنگ، وجود ناهمگونی، زردی یا قرمزی، غده و یا گل‌جوش در سطح سنگ؛

خرید سنگ ارزان ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

خرید سنگ ارزان، سنگ نمای ارزان

موارد ذکر شده در بالا از جمله مواردی هستند که باعث ارزان‌تر بودن یک نمونه سنگ نسبت به نمونه‌های دیگر می‌باشد، حال این سوال پیش می‌آید که آیا ارزان بودن نشانه بی‌کیفیتی سنگ می‌باشد؟ و یا اینکه ارزان‌ترین سنگ ساختمانی بی‌کیفیت‌ترین سنگ محسوب ‌سازی می‌شود؟

خرید سنگ ارزان ارزان‌ترین سنگ ساختمانی

سنگ آنتیک

هیچ وقت ارزان بودن نشانه بی‌کیفیتی و گران بودن نشانه کیفیت بالای محصولات مختلف از جمله سنگ نیست، بلکه برند شدن یه نوع خاص سنگ و یا طمع دلالان و افراد غیر حرفه‌ای باعث گران بودن و یا بالعکس بی‌کیفیت نشان دادن نوع خاصی از سنگ‌های ساختمانی می‌باشد. برای خرید سنگ ارزان و باکیفیت می‌توان با افراد کارشناس در این زمینه مشورت کرد تا به راحتی بتوان سنگی مناسب و درخور برای ساختمان خود انتخاب کنیم.

صنایع سنگ زیماراد توانسته با حذف واسطه‌ها و ارسال مستقیم انواع سنگ ساختمانی از درب کارخانه و همچنین همکاری با معادن و کارخانه‌های سنگ‌بُری دیگر در نقاط مختلف کشور علاوه بر محصولات خود، بهترین سنگ‌های ساختمانی ایرانی را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما عزیزان نیز می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با همکاران ما در مجموعه زیماراد در ارتباط باشید و سنگی با کیفیت و قیمت مناسب جهت نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد