کارشناسی سنگ ساختمان با زیماراد

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی مختصر در رابطه با کارشناسی سنگ ساختمان + نحوه ارزیابی قیمت و کیفیت سنگ و آشنایی با عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع سنگ‌های ساختمانی در شهرهای مختلف ارائه دهیم. ایجاد مشکلات مختلف در هنگام خرید و یا بعد از آن، بخصوص در پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند ما را بر آن داشت تا این مقاله را ارائه کنیم.

در ادامه به یک نمونه از این مشکلات که برای یکی از هموطنان عزیزمون ایجاد شده بود اشاره کردیم:

چند روز پیش یکی از هموطنان عزیزمون تماسی با مجموعه زیماراد گرفته بودند و از ما سوالی در مورد قیمت انواع سنگ ساختمانی و کارشناسی در مورد کیفیت و قیمت سنگی که برای ساختمان در حال ساخت خود خریده بودند داشتند، بعد از کمی صحبت و توضیحات متوجه شدیم که ساختمان به صورت شراکتی در حال ساخت و ساز هست و به خاطر تنوع سنگ‌های ساختمانی مختلف و تفاوت کیفیت نمونه‌های موجود در بازار بین شُرکا اختلاف ایجاد شده بود.

داستان از این قرار بود که اواخر سال ۱۴۰۱ همسر این خانم سنگ مورد نیازشون رو از استان فارس خریداری کرده و برای نصب در سازه خود واقع در شمال کشور ارسال کردن، پس از گذشت مدتی سنگ‌ها در قسمت‌های مختلف بنا نصب و اجرا شده و شریک ایشون هم از سنگ‌فروشی دیگه‌ای در شهر خودشون بازدید کردن و چند نمونه سنگ شبیه به سنگی که در ساختمان خود نصب کرده بودن بهشون پیشنهاد میشه، همین مسئله باعث ایجاد سوء تفاهم بین این دو عزیز شده بود.

بعد از ارائه توضیحات لازم و مشخص شدن مشکل این هموطن عزیزمون، بنا به درخواست خودشون سعی کردیم مشاوره و راهکاری متناسب برای رفع این مشکل بهشون ارائه بدیم.

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مشابه موردی که در قسمت بالا ذکر کردیم باید مواردی رو مدنظر داشت که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

مقاله: ۶۰ درصد کاهش هزینه ساخت و ساز با زیماراد

نوسانات قیمت سنگ‌های ساختمانی

در آغاز هر سال بنا به دلایلی همچون افزایش حقوق‌ها، هزینه‌های جاری تولید و…. با افزایش چند درصدی قیمت سنگ‌های ساختمانی مواجه هستیم.

نوسانات قیمت سنگ‌های ساختمانی

شما عزیزان اگر پروژه‌ای در حال ساخت دارید و پیش‌بینی زمان اتمام ساخت و ساز و رسیدن به مرحله اجرای نمای قسمت‌های مختلف سازه خود و همچنین پیش ‌خرید سنگ مورد نیاز در پروژه برایتان میسر است، پیشنهاد می‌کنیم انتخاب و خرید سنگ ساختمانی مورد نظر خود را به سال بعد موکول نکنید.

مسافت معدن تا کارخانه و سنگ‌فروشی‌ها

مطمئنا هر معدن با شهرهای مختلف مسافت متفاوتی را دارا می‌باشد، برای مثال حدفاصل بین معدن تراورتن عباس‌آباد محلات تا شهر اراک خیلی کمتر از فاصله این معدن تا شهر بندرعباس می‌باشد، بالطبع هزینه حمل کوپ سنگ‌ها جهت ارسال به هر یک از این شهرها متفاوت می‌باشد.

مسافت معدن تا کارخانه و سنگ‌فروشی‌ها

پس باید این موضوع را در نظر داشت که این اختلاف مسافت معدن تا کارخانه، باعث تفاوت هزینه حمل و در نتیجه اختلاف قیمت آن سنگ در شهرهای مختلف می‌باشد. همچنین برخی از کارخانه‌ها سنگ‌های مختلف را برش نمی‌دهند و سنگ‌فروشی‌ها در صورت نیاز گاها سفارش خود را از شهرهای دیگر تهیه می‌کنند، همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده برای خریداران می‌گردد.

مقاله: نمای سنگی ارزان با طراح و آرشیتکت خلاق

هزینه‌های برش، فرآوری و تولید سنگ ساختمانی

هزینه‌های برش، فرآوری و تولید سنگ ساختمانی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ‌های ساختمانی هزینه‌های جاری در کارگاه‌های برش و فرآوری سنگ‌های ساختمانی می‌باشد، برای مثال قطعات، ابزارآلات و مواد مصرفی مورد نیاز در فرآیند تولید همه شامل این مورد بوده، که تولیدکنندگان با مدیریت این موارد سعی در کنترل قیمت تمام شده محصولاتشان دارند.

تفاوت سنگ‌ها از نظر کیفیت، ضخامت، نوع برش و فرآوری

مطمئنا در زمان مراجعه به نمایشگاه‌ها و سنگ‌فروشی‌ها، سنگ‌هایی با ظاهر مشابه ولی با قیمت‌هایی متفاوت را به شما پیشنهاد داده‌اند که باعث تعجب شما نیز شده، مسئله قابل توجه مواردی است که در سرتیتر همین بخش (تفاوت سنگ‌ها از نظر کیفیت، ضخامت، نوع برش و فرآوری) به آن‌ها اشاره کردیم که هر یک از آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن داشته باشد.

کیفیت سنگ ساختمان از جمله فاکتورهای اصلی در زمان انتخاب و خرید یک نوع سنگ می‌باشد. موضوعی که در صورت نداشتن تخصص و آشنایی در هنگام خرید ممکن است به ضرر خریدار تمام شود، به این صورت که سنگی با کیفیت پایین وقیمت بالا، فقط وفقط به دلیل داشتن ظاهری مشابه با نوعی از سنگ‌های باکیفیت بازار در اختیار خریدار قرار گیرد.

تفاوت سنگ‌ها از نظر کیفیت، ضخامت، نوع برش و فرآوری

صیقل‌پذیری، وجود حفره، خلل و فرج  و … از موارد تاثیرگذار در مشخص شدن کیفیت سنگ‌ها بوده که در نگاه اول در هنگام خرید توجه افراد را به خود جلب می‌کند. لازم به ذکر است که سنگ‌های استخراج شده از یک معدن نیز از لحاظ کیفیت با هم برابر نیستند و در درجه بندی‌های مختلف فرآوری شده و در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند.

موضوع قابل توجه بعدی ضخامت سنگ می‌باشد که در هر بخش‌ از ساختمان با توجه به نیاز و نوع مصرف تعریف شده. ضخامت استانداردی که برای سنگ‌های مورد نیاز در هر یک از بخش‌های ساختمان در نظر گرفته شده مسئله‌ای است که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند.

به این صورت که با کم کردن ضخامت سنگ به اندازه ۲ یا ۳ میلیمتر در هنگام برش، باعث استخراج و فرآوری چند متر سنگ بیشتر از یک کوپ سنگ می‌شود. (که برخی افراد برای سود بیشتر این کار را انجام می‌دهند و مشتری از این موضوع اطلاعی ندارد.)

نوع برش و فرآوری سنگ هم از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب سنگ مورد نظرمان باید به آن توجه کنیم، که با کمی دقت در ظاهر سنگ نیز می‌توان این تفاوت را در سنگ‌های مختلف احساس کنیم. البته ببیشتر افراد پس از نصب و اجرای سنگ در نماهای مختلف سازه خود متوجه این تغییر می‌شوند.

مقاله: بهترین سنگ پارکینگ برای کف ، رمپ و دیوار کدام است؟

تیره و روشن بودن و وجود هاله در سنگ ساختمانی

هر یک از انواع سنگ‌های ساختمانی دارای طیف رنگی بسیار وسیعی می‌باشند که اغلب افراد شاید اطلاعی از این موضوع نیز نداشته باشند. فروشندگان در هنگام چیدمان دکور در نمایشگاه خود سنگ‌های مختلف را از لحاظ تیره و روشن بودن، کم رنگ و یا پر رنگ بودن، یکدست بودن و یا هاله و رگه داشتن و… سورت بندی می‌کنند و در دسته‌های مختلف قرارمی‌دهند.

تیره بودن و وجود هاله و یا رگه در سنگ‌های ساختمانی باعث کاهش قیمت آن‌ها می‌شود که در هنگام خرید باید به این موضوع توجه داشت.

طول و ابعاد سنگ ساختمانی

سنگ‌های ساختمانی که به صورت شمش هستند و اصطلاحا قد و پای بلندتری دارند با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند و سنگ های کوتاه‌تر مسلما قیمت پایین‌تری دارند. همچنین هرچه عرض سنگ کمتر باشد قیمت آن کمتر و هرچه سنگی با عرض بیشتر برش خورده باشد قیمت بالاتری دارد، چون فرآیند فرآوری و برش این سنگ‌ها سخت‌تر بوده و یکی از دلایل بالا بودن قیمت سنگ‌های اسلب نیز همین موضوع می‌باشد.

طول و ابعاد سنگ ساختمانی

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم از جمله دلایلی هستند که باعث ایجاد تفاوت قیمت یک نوع سنگ خاص در شهرهای مختلف می‌شود، که همین موضوع کار را برای فروشندگان و افراد فعال در این حوزه (سنگ ساختمان) جهت ارائه محصول با کیفیت سخت می‌کند، زیرا ارائه محصولی با کیفیت و با قیمت مطلوب از جمله مواردی است که به منظور بازنماندن ازعرصه رقابت و حضور در بازار باید به آن توجه داشت.

همچنین مواردی که ذکر شد از جمله عواملی هستند که افراد کارشناس و متخصص به منظور کارشناس سنگ ساختمانی + نحوه ارزیابی قیمت و کیفیت سنگ برای ارائه به مشتری آن‌ها را مدنظر می‌گیرند.

مقاله: خرید اینترنتی سنگ + مزایا و معایب خرید – فروش اینترنتی سنگ ساختمان

سوالات متداول کارشناس سنگ ساختمانی

  • آیا سنگ تراورتن عباس‌آباد در تمام شهرها با یک قیمت عرضه می‌شود؟
  • آیا کیفیت سنگ‌های استخراج شده از یک معدن با همان برابرند؟
  • آیا سنگ‌های ساختمانی در کارگاه‌های مختلف در سطح کشور با یک ضخامت برش داده می‌شوند؟
  • آیا ابعاد و طول سنگ در قیمت آن تاثیر دارد؟
  • سنگ نمای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ (مشخصات سنگ مرغوب)
  • نحوه ارزیابی کیفیت سنگ‌های ساختمانی به چه صورت است؟

در صورتی که از ابتدای این مقاله با ما همراه بوده و مطالب بالا را مطالعه کرده باشید، بی شک به پاسخ سوالات مطرح شده در همین بخش و همچنین سوالات و ابهامات مشابه نیز رسیده‌اید.

حُسن ختام

به عنوان سخن پایانی، اگر به صورت شراکتی پروژه و یا ساختمانی رو در دست ساخت دارید و برای خرید مصالح و متریال مورد نیاز در سازه بین شما اختلاف نظر و سلیقه وجود داره، استفاده از یک شخص سوم به عنوان پیمانکار که تجربه کافی در این زمینه داشته باشه میتونه به شما کمک زیادی بکنه.

و یا اینکه افرادی که در یک پروژه مشترک مسئولیت خرید متریال رو دارند با هم برای خرید مصالح و سنگ ساختمانی مورد نظرشون اقدام کنند، و همچنین این امکان برای شما وجود داره که جهت رفع هر گونه سوال و ابهام، خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما(محسن صوفی ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در ارتباط باشید.

دیگران این موارد را جستجو کرده‌اند:

کارشناس فروش سنگ

مشاوره قیمت سنگ ساختمان

کارشناس قیمت سنگ ساختمان

کارشناس قیمت سنگ ساختمانی در اراک

کارشناس قیمت سنگ ساختمان

کارشناس کیفیت سنگ ساختمان

تشخیص قیمت سنگ‌های ساختمانی

نحوه ارزیابی قیمت سنگ ساختمان

کارشناس فروش سنگ

کارشناس قیمت سنگ ساختمانی

کارشناس سنگ ساختمانی

کارشناس قیمت سنگ ساختمانی در تهران

کارشناس قیمت سنگ ساختمان

کارشناس سنگ ساختمان

کارشناس قیمت سنگ ساختمانی در اصفهان

کارشناس فروش سنگ ساختمانی

مشاوره خرید سنگ ساختمانی

راهنمای خرید بهترین سنگ

سنگ ساختمانی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارشناس قیمت سنگ ساختمانی در شیراز

ارائه مشاوره در خصوص خرید سنگ

مشاوره و کارشناسی خرید سنگ ساختمان

کارشناسی سنگ ساختمان + نحوه ارزیابی قیمت و کیفیت سنگ

کارشناسی کیفیت سنگ ساختمانی

کارشناسی قیمت سنگ ساختمانی در شمال کشور

مشاوره و کارشناسی قیمت سنگ ساختمانی

از کجا سنگ ساختمانی بخریم؟

سنگ چند؟ ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد