• آیا راهکاری برای کاهش هزینه‌ها در نمای سنگی وجود دارد؟
  • چه معیارهایی برای کاهش هزینه نمای سنگی وجود دارد؟
  • چطور می‌توان نمای سنگی ارزان قیمت اجرا کرد؟
  • چه راه‌حل‌هایی برای کنترل هزینه‌های نمای ساختمان وجود دارد؟
  • آیا همیشه نمای سنگی هزینه بردار است؟

برای پاسخ به این سوالات و سوالاتی از این دست ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی را در این مقاله برای شما عزیزان ارائه داده‌ایم.

۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی

افرادی که در صنعت ساختمان مشغول به فعالیت هستند و یا حتی برای یک بار مسئولیت ساخت یک بنا را بر عهده داشته‌اند، به خوبی با هزینه‌های مختلف آن آشنایی دارند. از جمله قسمت‌هایی که جهت اجرا در هر ساختمان نیاز به در نظر گرفتن بودجه مجزا می‌باشد نمای آن ساختمان است. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هم در ساخت و هم در بازسازی یک ساختمان لازم است نمای ساختمان را در لیست هزینه‌های خود آورده و بودجه‌ای مجزا برای آن در نظر بگیرید.

راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی ساختمان

نمای ساختمان شامل قسمت‌های مختلفی همچون نمای بیرونی ساختمان، نمای داخلی ساختمان، نمای پشت ساختمان، راه‌پله‌ها و محوطه هر ساختمان می‌باشد. نمای هر بخش از ساختمان تاثیر بسزایی در دیده شدن و ارزش پیدا کردن آن ساختمان دارد. پس بهتر است در انتخاب متریال جهت نصب و اجرا در نماهای مختلف ساختمان دقت نظر داشته و یا با افرادی خبره و با تجربه در این زمینه مشورت کنیم.

همیشه داشتن نمایی شیک و به روز مستلزم هزینه‌های گزاف و یا استفاده از متریالی گران قیمت و برند نمی‌باشد، بلکه می‌توان با برنامه‌ریزی و هم‌فکری با افراد کارشناس در آن حوزه هزینه‌های موجود جهت اجرای نمای ساختمان خود را تا حد زیادی کاهش داد. ما در ادامه ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی را یک به یک مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید انتخابی درست در هنگام خرید سنگ ساختمانی جهت اجرا در سازه خود داشته باشید.

 

۱) نوع برش سنگ ساختمان

برش سنگ‌های ساختمانی تاثیر بسیاری در ظاهر محصول نهایی به دست آمده دارد، طوری که یکی از معیارهای قیمت گذاری سنگ ساختمان نوع برش آن می‌باشد. در فضاهایی که ظاهر سنگ خیلی در معرض دید قرار نمی‌گیرد استفاده از سنگ‌هایی با سطح کیفیِ پایین‌تری از برش مشکلی ندارد.

نوع برش سنگ ساختمان

عدم تعویض به موقع لقمه‌های صفحات برش باعث می‌شود تا بر روی سطح سنگ اثر جهت حرکت تیغه‌های برش دیده شود، این نوع سنگ‌ها برای استفاده در نمای جلوی ساختمان توصیه نمی‌شوند ولی در صورت نصب در کف محوطه جهت سنگ‌فرش، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

بیشتر بدانید: سنگ ‌فرش یا کاشی و سرامیک

۲) کیفیت ساختار و نحوه فرآوری سنگ ساختمان

دومین مورد از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی، کیفیت ساختار و نحوه فرآوری سنگ ‌های ساختمانی می‌باشد. برای پِی بردن به کیفیت ساختار و یا همان آنالیز سنگ نیاز به استفاده از دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی خاصی نمی‌باشد، بله ظاهر سنگ خود بیانگر میزان کیفیت آن می‌باشد. میزان وجود خلل و فرج (سوراخ‌های طبیعی موجود در سنگ‌ها) بر روی سنگ‌ها یکی از راه‌های تشخیص و نشان دهنده کیفیت آن‌ها می‌باشد، که در زمان خرید باید به آن توجه داشت.

کیفیت ساختار و نحوه فرآوری سنگ ساختمان

هرچه میزان خلل و فرج بر روی سطح و پشت سنگ بیشتر باشد، آن سنگ از قیمت پایین‌تری برخوردار است، که با توجه به کاربری سازه و بودجه در نظر گرفته شده برای نما می‌توان از این نوع سنگ نیز استفاده کرد.

بنا به سلیقه و درخواست مشتری برخی از سنگ‌های ساختمانی با روش‌های خاصی فرآوری می‌شوند، که انجام هر یک از این روش‌های فرآوری بر روی سنگ باعث بالا رفتن قیمت آن سنگ می‌شود و در صورتی که فرآوری خاصی بر روی سنگ اعمال نشود افزایش قیمتی صورت نمی‌گیرد.

از جمله روش‌های فرآوری سنگ‌ها می‌توان به بوش‌همر، تامبل، بوش‌همر چرمی اسکراچ، اسکراچ چرمی، شیاری، سندبلاست، تامبل فرنچ پترن، بوش‌همر چرمی حصیری و… اشاره کرد. اعمال هر یک این فرآوری‌ها بر سطح سنگ به خاطر زمان‌بر بودن و استفاده از تجهیزات خاص، باعث بالاتر رفتن قیمت آن سنگ می‌شود.

۳) رنگ، طرح، هاله و رگه‌های سنگ ساختمان

به طور معمول در زمان سورت سنگ‌ها بعد از مرحله برش سنگ‌هایی که به نسبت رنگ روشن‌تری دارند و بدون رگه و هاله هستند، کنار گذاشته شده و در دسته‌بندی مجزا قرار می‌گیرند تا با قیمت بالاتری به فروش برسند.

رنگ، طرح، هاله و رگه‌های سنگ ساختمان

به همین دلیل ما به برخی از مشتریانمان پیشنهاد می‌کنیم با توجه به کاربری سازه خود می‌توانند از سنگ‌هایی با رنگ تیره‌تر و یا رگه‌دار نیز استفاده کنند و با چیدمان مرتب و پشت سر هم برش‌های سنگ در هنگام نصب، نمایی خاص و متفاوت ایجاد کنند، با این روش توانسته‌اند هزینه‌های نمای سنگی خود را کاهش داده و بدون پرداخت هزینه‌ بیشتر سنگی مناسب برای ساختمانشان خریداری کنند.

بیشتر بدانید: کارشناسی سنگ ساختمان

۴) ابعاد و عرض کم سنگ ساختمان

یکی دیگر از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی وجود ابعاد و عرض کم سنگ ساختمانی می‌باشد. در صورتی که برای اجرا و نصب سنگ ساختمانی در نمای سازه از سنگ‌هایی با برش ابعاد کوچکتر و یا با عرض کمتر استفاده کنید، می‌توانید این سنگ‌ها را با قیمت خیلی مناسب‌تری خریداری نمایید.

ابعاد و عرض کم سنگ ساختمان

برش سنگ‌های موجود در کارخانجات و نمایشگاه‌های سنگ ساختمان به طور معمول با عرض ۴۰ سانتی‌متر انجام می‌شود، که در اصطلاح به آن ۴۰ طولی نیز گفته می‌شود. ولی سنگ‌هایی که با عرض ۳۰، ۲۵ و ۲۰ طولی برش خورده باشند با قیمت بسیار مناسب‌تری عرضه می‌شوند.

دلیل این امر این است که در برخی موارد برش تمام یک کوپ سنگ با ابعاد استاندارد، مقدار زیادی پرتی سنگ به همراه خواهد داشت ولی در صورت برش با عرض کمتر و پرت نشدن بخش زیادی از سنگ، تا حد زیادی در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شده و قیمت تمام شده سنگ بسیار مناسب‌ خواهد بود، که در نتیجه محصولی ارزان‌تر به دست مشتری خواهد رسید.

۵) استفاده از مشاور یا کارشناس در هنگام خرید سنگ ساختمان

برخی از افراد با این تصور که در صورت استفاده از مشاور یا کارشناس در هنگام خرید باید هزینه‌ی زیادی را متقبل شوند، خود به تنهایی اقدام به خرید سنگ مورد نظرشان در بازار می‌کنند و به دلیل عدم آشنایی با سنگ‌های مختلف و نداشتن تخصص، دید حرفه‌ای و تجربه کافی نسبت به سنگ ساختمان در نهایت سنگ مورد نظر خود را با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند.

مشورت با افراد خِبره و کارشناس در هنگام انتخاب سنگ ساختمانی کمک بسیار زیادی به ما می‌کند. این امر باعث می‌شود تا سنگ مورد نظرمان را با قیمت پایین‌تر و کیفیت‌ بالاتری خریداری کنیم. این موضوع نه تنها در زمینه خرید سنگ ساختمانی بلکه برای خرید محصولات دیگر نیز صدق می‌کند.

استفاده از مشاور یا کارشناس در هنگام خرید سنگ ساختمان

در بسیاری از موارد شاهد ارائه مشاوره رایگان و کاربردی همکارانمان در حوزه سنگ ساختمان به مشتریان خود هستیم؛ پیشنهاد ما این است که اگر در زمینه انتخاب و خرید سنگ ساختمانی تجربه و تخصص کافی را ندارید، حتما از یک فرد با تجربه بخواهید تا با شما جهت بازدید و انتخاب سنگ مورد نظرتان همراه شوند.

حتی پرداخت درصد کمی از مبلغ کل خریدتان به عنوان حق مشاوره به چنین افرادی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ی نمای ساختمان شما شود، چون در نهایت سنگی با قیمت و کیفیت مناسب برای شما انتخاب می‌کنند؛

در صورتی که گاها شاهد خرید سنگی بی کیفیت و با قیمت بسیار بالا توسط بعضی از مراجعین هستیم، و دلیل آن می‌تواند تحمیل نظرات افراد سودجو حاضر در برخی سنگ‌فروشی‌ها باشد که به عنوان دوست، مشتری، همکار، رهگذر و… در کنار فروشندگان حاضر می‌شوند و با تایید صحبت‌های یکدیگر محصولی نامرغوب به مشتری ارائه می‌دهند، که مشتری در هنگام اجرای نما و یا گذشت زمان کوتاهی از تکمیل پروژه خود متوجه این موضوع می‌شود.

کارشناسان ما (محسن صوفی ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) با افتخار آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما عزیزان در زمینه انتخاب و خرید سنگ ساختمانی مورد نظرتان هستند.

بیشتر بدانید: تهاتر چیست

۶) نوع سنگ ساختمان

دقت در انتخاب نوع سنگ مناسب جهت اجرا در بخش‌های مختلف ساختمان یکی دیگر از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی می‌باشد، طوری که انتخاب صحیح سنگ مورد استفاده در هر یک از بخش‌های ساختمان علاوه بر ایجاد نما و فضایی زیباتر باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

نوع سنگ ساختمان

برای مثال جهت پوشش دیوار راه پله‌ها حتما لزومی به استفاده از همان سنگ به کار برده شده در نمای خارجی ساختمان نمی‌باشد، و می‌توان از سنگی با ضخامت و درجه کیفی متفاوت و با قیمت مناسب‌تر استفاده کرد. همچنین استفاده از سنگ نامناسب در قسمت‌های مختلف باعث هزینه تراشی مجدد برای مالکان می‌شود. به طور مثال استفاده از سنگ بی کیفیت جهت اجرا و نصب در رمپ ساختمان، که پس از مدتی آسیب دیده و نیاز به تعمیر و تعویض سنگ آن قسمت می‌باشد.

۷) استفاده از یک طراح یا آرشیتکت خوب برای نمای سنگی ساختمان

طراحی نمای سازه‌های مختلف نقش بسزایی در مطرح شدن و دیده شدن آن سازه ایجاد می‌کند. یک آرشیتکت خلاق و مجرب از جهات مختلف می‌تواند در کاهش هزینه‌های نمای سنگی ساختمان تاثیرگذار باشد و شاید این موضوع از نگاه خیلی از افراد پوشیده باشد که طراحی نمای ساختمان چه تاثیری در هزینه‌های جاری برای یک سازنده می‌تواند داشته باشد؟

استفاده از یک طراح یا آرشیتکت خوب برای نمای سنگی ساختمان

برای خلق یک نمای خاص و منحصر به فرد لازم نیست از متریالی گران‌قیمت جهت اجرا در آن بخش استفاده کرد، بلکه با مشورت و استفاده از نگاه تخصصی و خلاقیت یک آرشیتکت خوب می‌توان با استفاده از سنگ‌ ساختمانی ارزان‌قیمت نیز سازه‌ای با نمای مدرن، مجلل و قابل قبول داشت.

از دیگر مواردی که باعث شده تا ما استفاده از یک طراح یا آرشیتکت خوب را به عنوان یکی از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی مطرح کنیم، نگاه فنی و تخصصی به ابعاد، زوایا، چیدمان سنگ‌های مختلف در کنار هم و مواردی از این دست در هنگام طراحی نمای سازه شما توسط آرشیتکت می‌باشد.

زمانی این موضوع نظر شما را به خود جلب می‌کند و متوجه تخصص و هنر آرشیتکت خود می‌شوید که در هنگام اجرای نمای سازه خود شاهد کمترین میزان پرتی سنگ در پروژه خود بوده و همچنین استاد سنگ‌کار به راحتی در طبقات مختلف ساختمان با در کنار هم قرار دادن برش‌های مختلف سنگ کار خود را پیش می‌برد.

خلاقیت طراح نمای سازه باعث می‌شود ساختمان شما نسبت به دیگر ساختمان‌ها توجه بیشتری به خود جلب کند، که نتیجه آن مشتری پسندتر شدن و به نوعی ایجاد ارزش افزوده برای سازه شما می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا اگر قصد فروش ساختمان خود را داشتید این کار به راحتی برای شما صورت پذیرد.

استفاده از یک طراح یا آرشیتکت خوب برای نمای سنگی ساختمان

طراحی زیبا و خاص یک سازه نه فقط در ساختمان‌های مسکونی بلکه در ساختمان‌های تجاری، عمومی و پاساژها نیز باعث جلب توجه و ایجاد اشتیاق در افراد شده تا بخواهند حتی برای یک بار از آن مجتمع بازدید کنند.

از این رو ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید سنگ جهت نمای سازه خود با افراد متخصص و متاهد در زمینه طراحی نمای ساختمان مشورت کنند. توجه به این موضوع سبب می‌شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و ساز، در زیباتر شدن نمای بصری شهرمان نیز سهیم باشیم.

بیشتر بدانید: سنگ مناسب نمای ساختمان

۸) خرید نقدی و اعتباری سنگ ساختمان

برخی از هزینه‌های ساختمان سازی پیش بینی نشده هستند، طوری که مالکان در حین کار ساخت و ساز با آن‌ها مواجه می‌شوند. نمای ساختمان به تنهایی نیاز به در نظر گرفتن بودجه‌ای مجزا دارد و اگر از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده باشند در زمان خرید سنگ نمای ساختمان با مشکلات مالی مواجه می‌شوند.

خوشبختانه سنگ ساختمان از جمله متریالی می‌باشد که هم در خرید نقدی و هم در خرید غیرنقدی، تخفیف گرفتن از فروشنده امکان‌پذیر می‌باشد. از زمانی که سیستم بانکداری به صورت یکپارچه فعالیت می‌کند، نسبت به قبل شاهد کاهش چشم‌گیر چک‌های برگشتی هستیم و همین امر سبب شده تا فروشندگان با خیالی آسوده فروش اعتباری نیز انجام دهند.

خرید نقدی و اعتباری سنگ ساختمان

ما در مجموعه زیماراد این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به صورت نقدی، اقساطی، چکی و تهاتر سنگ ساختمان مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید. برای اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸ ) در ارتباط باشید.

دیگران این موارد را جستجو کرده‌اند:

  • خرید سنگ ساختمان به صورت اعتباری
  • خرید سنگ ساختمان به صورت چکی
  • فروش سنگ ساختمان چی
  • فروش سنگ ساختمان با بهترین قیمت
  • تهاتر سنگ ساختمان با ملک
  • فروش سنگ ساختمان با ارزان‌ترین قیمت
  • قیمت هر متر مربع سنگ نما ارزان
  • تهاتر سنگ ساختمان
  • فروش سنگ چکی
  • قیمت سنگ نمای ساختمان چکی
  • جدیدترین سنگ نمای ساختمان اقساطی
  • خرید اقساطی سنگ نما
  • قیمت سنگ نما سفید اعتباری و اقساطی

۹) کوره‌ای بودن سنگ ساختمان

مبحثی که قصد صحبت پیرامون آن را داریم کوره‌ای بودن سنگ ساختمان است، و تنها دلیل ذکر این مورد در میان ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی افزایش اطلاعات شما عزیزان در زمینه سنگ ساختمان می‌باشد.

سفید و یکدست بودن سطح سنگ ساختمانی (بدون موج، هاله و رگه بودن) برای برخی از مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد و معمولا این گونه سنگ‌ها با قیمت بالاتری در بازار به فروش می‌رسند. از همین رو افراد سودجو با قرار دادن سنگ‌های مختلف در کوره رنگ تیره، هاله، موج و رگه‌های موجود در سطح را از بین برده و سنگی سفید به مشتری ارائه می‌دهند، در صورتی که سنگ کوره‌ای به هیچ وجه کیفیت سنگ اولیه را ندارد.

حرارت دیدن و پخت در کوره باعث پایین آمدن عمر سنگ شده ولی مشتری از این موضوع اطلاع ندارد و فقط با توجه به ظاهر آن اقدام به خرید می‌کند، که با گذشت زمان شاهد لب پر شدن و ترک برداشتن سنگ‌ها می‌باشد. ما به هیچ وجه استفاده از سنگ‌های ساختمانی کوره‌ای و یا اصطلاحا پخت شده را توصیه نمی‌کنیم.

۱۰) خرید سنگ ساختمان از زیماراد

خرید سنگ ساختمان از زیماراد

مجموعه زیماراد از بدو ورود به صنعت سنگ ساختمان با هدف برطرف کردن موانع و رفع نیازهای مشتریان خود در زمینه خرید سنگ ساختمانی فعالیت خود را آغاز کرد. اطلاع از نیاز بازار و آشنایی با سلایق مخاطبان به منظور ارائه محصولاتی با کیفیت و ماندگار از جمله اهداف ما در مجموعه سنگ زیماراد می‌باشد.

خرید سنگ ساختمان از زیماراد

ارائه مشاوره صحیح و کاربردی توسط کارشناسان ما (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) به افراد در هنگام خرید انواع سنگ ساختمانی باعث می‌شود با بتوانند سنگی در طرح، رنگ و ابعاد دلخواه و همچنین با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنند. به همین دلیل ما یکی دیگر از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی را خرید سنگ از مجموعه زیماراد عنوان کرده‌ایم.

۱۱) جذب آب بیشتر یا کمتر در سنگ ساختمان

از دیگر مواردی که باعث می‌شود برخی از سنگ‌ها در بازار قیمت به نسبت پایین‌تری در مقایسه با دیگر سنگ‌ها داشته باشند میزان جذب آب آن‌هاست، علت بیان کردن این مورد در میان یکی از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی صرفا برای بالا بردن اطلاعات شما عزیزان در هنگام خرید سنگ در نمایشگاه‌های مختلف می‌باشد.

جذب آب بیشتر یا کمتر در سنگ ساختمان

سنگ‌هایی که جذب آب زیادی دارند معمولا جهت استفاده در مناطق گرمسیر و پوشش نماهای داخلی ساختمان همچون دیوار راه پله‌ها که تماس مستقیم و زیادی با رطوبت و یا بارش باران ندارند پیشنهاد می‌شوند، اما گاها مشاهده شده که برخی از فروشندگان مشاوره درست به مشتری نمی‌دهند و این سنگ‌ها را به عنوان سنگ نما پیشنهاد می‌دهند.

سنگ‌هایی که جذب آب بالایی دارند مناسب اجرا در فضاهایی که هر روز مورد شست و شو قرار می‌گیرند و همچنین نصب در فضاهای بیرونی ساختمان نیستند. برخی افراد در زمان ساخت و ساز به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از سنگ‌های ارزان قیمت استفاده می‌کنند و پس از مدتی شاهد ریزش و جدا شدن قسمت‌های مختلف سازه خود می‌باشند، که یکی از دلایل آن جذب آب بالای سنگ بوده و در زمان خرید به آن توجهی نداشتند.

۱۲) مقاومت خمشی و سایشی پایین سنگ ساختمان

در هر بنا و سازه‌ای قسمت‌هایی وجود دارد که نیاز به استفاده از سنگ با کیفیت و برند نیست و می‌توان در آن فضاها از سنگ‌هایی با قیمت مناسب‌تر نیز استفاده کرد، از جمله مواردی که می‌تواند قیمت سنگ ساختمانی تاثیرگذار باشد مقاومت خمشی و سایشی پایین سنگ می‌باشد که در هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه کرد.

مقاومت خمشی و سایشی پایین سنگ ساختمان

در فضاهایی که عبور و مرور زیادی صورت می‌گیرد و همچنین امکان وارد شدن ضربه و فشار احتمال می‌رود، استفاده از سنگ‌هایی که مقاومت خمشی و سایشی پایینی دارند مناسب نیستند و بهتر است در بخش‌هایی همچون دیوار پارکینگ و یا راه ‌پله‌ها استفاده کرد. همین موضوع باعث برشمردن این مورد در میان ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی می‌باشد، که البته در زمان خرید باید به این نکته نیز توجه داشت.

۱۲) ضخامت سنگ ساختمان

ضخامت سنگ از دیگر مواردی است در هنگام انتخاب سنگ برای پوشش نمای قسمت‌های مختلف ساختمان باید به آن توجه داشت و همچنین توجه به این موضوع که استفاده از سنگ با ضخامت مناسب یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های نمای سنگی می‌باشد.به طور معمول برای هر یک از بخش‌های ساختمان سنگی با ضخامت مشخص و استاندارد استفاده می‌کنند.

برای مثال ضخامت سنگی که برای نمای ساختمان استفاده می‌شود با سنگی که برای رمپ و یا کف پارکینگ استفاده می‌شود متفاوت است. البته در صورتی که در فضاهای همچون پارکینگ، کف محوطه، کف اتاق‌ها و… کف سازی به درستی انجام شده باشد می‌توان از سنگ‌هایی با ضخامت پایین‌تر نیز استفاده کرد.

ضخامت سنگ ساختمان

نکته قابل توجه عدم صداقت برخی از فروشندگان سنگ ساختمانی می‌باشد که به درستی مشتریان خود را راهنمایی نمی‌کنند، زیرا برخی از کارخانه‌های برش سنگ برای اینکه سود بیشتری نصیبشان شود کوپ سنگ‌ها را با ضخامت‌های نازک‌تر و غیر استاندارد برش می‌دهند تا در نهایت متراژ بیشتری سنگ از یک کوپ سنگ فرآوری و تولید کنند، فروشندگان معمولا از این موضوع مطلع هستند.

استفاده از سنگ‌هایی با ضخامت کمتر (یا به اصطلاح قطر پایین) در برخی از قسمت‌ها به اختیار خود مشتری و عدم اطلاع از ضخامت کم یک سنگ جهت استفاده در نمای ساختمان دو موضوع کاملا مجزا هستند که در هنگام انتخاب و خرید سنگ باید به آن توجه داشت. به همین دلیل این مورد را به عنوان سیزدهمین راهکار از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی عنوان کردیم.

۱۴) خرید اینترنتی سنگ ساختمان

از دیگر مواردی که می‌تواند در کاهش هزینه نمای ساختمان به ما کمک کند خرید اینترنتی سنگ می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید در مقاله (خرید اینترنتی سنگ  + مزایا و معایب خرید فروش اینترنتی سنگ ساختمان) به طور کامل در این مورد مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی به دست آورید.

خرید اینترنتی سنگ ساختمان

خرید اینترنتی سنگ ساختمانی از جهات مختلفی در کاهش هزینه‌های نمای سنگی ساختمان بسیار تاثیرگذار بوده که ما در ادامه به تعدادی از مزایای آن به طور مختصر اشاره می‌کنیم:

  • صرفه جویی در زمان
  • امکان مقایسه انواع سنگ ساختمانی
  • همیشه در دسترس بودن
  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • انتخاب با آرامش و حفظ حریم خصوصی در زمان خرید
  • دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان
  • عدم وجود محدودیت فضا
  • استفاده از نظر و تجربه دیگر کاربران
  • آشنایی با دسته‌‌بندی‌های مختلف سنگ‌ها

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد می‌توان دریافت که خرید اینترنتی سنگ تا چه میزان در کاهش هزینه نمای سنگی نقش دارد، زیرا هر یک از موارد بالا می‌تواند در زمان و هزینه‌های ما صرفه‌جویی کند.

۱۵) خرید سنگ درجه چند ساختمان

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های ساخت و ساز در پروژه‌های خود هستید می‌توانید با انتخاب متریالی با قیمت مناسب‌تر، این امکان به راحتی برای خود میسر کنید. البته باید توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست از متریال بی کیفیت استفاده شود، بلکه با کمی دقت و مشورت با افراد کارشناس و متخصص می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت نمای قسمت‌های مختلف ساختمان خود را اجرا کنید و در نهایت به طور قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

خرید سنگ درجه چند ساختمان

در قسمت‌هایی از ساختمان می‌توان از سنگ‌های درجه دو استفاده کرد، به طور مثال سنگی که در نمای پشت ساختمان استفاده می‌شود، و یا سنگی که جهت پوشش نمای دیوار پارکینگ و راه پله به کار برده می‌شود. همچنین جهت سنگ فرش حیاط و یا پارکینگ سنگ گرانیت انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد و لزومی به استفاده سنگ‌های برند و گران‌قیمت نیست. سنگ گرانیت جهت استفاده در این بخش‌ها هم کیفیت و هم نمای قابل قبولی دارد.

به همین منظور ما به مشتریان خود در وهله اول سنگی متناسب با نیاز فضاهای مختلف ساختمانشان پیشنهاد می‌کنیم، زیرا تنوع بالای سنگ‌های ساختمانی ایرانی چه از نظر کیفیت و چه از نظر طرح و رنگ، این امکان را به سازندگان می‌دهد تا انتخاب خود را به چند مورد سنگ خاص محدود نکنند.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به این مقاله (سنگ ساختمان چیست و انواع سنگ ساختمان ایرانی با عکس) با انواع سنگ ساختمانی آشنا شده و سنگ دلخواهتان را به راحتی انتخاب و خریداری کنید، همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان با کارشناسان ما (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در ارتباط باشید.

۱۶) ضد آب سازی سنگ نما ساختمان – عایق ضد آب

آخرین راهکار از ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی که به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم ضد آب سازی سنگ نما و یا استفاده از مواد نانو جهت پوشش نمای سنگی ساختمانتان می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا نمای سازه شما در برابر نفوذ آب و دیگر عوامل محیطی مقاوم شود و بالطبع باعث بالابردن طول عمر آن می‌شود.

ضد آب سازی سنگ نما ساختمان - عایق ضد آب

انجام این کار بیشتر در بلند مدت تاثیر خود را نشان می‌دهد، طوری که مقابله با عوامل مخرب نمای ساختمان، خود باعث جلوگیری از ریزش برش‌های سنگ و تخریب نمای ساختمان می‌شود. همانطور که مطلع هستید بازسازی هر بخش از ساختمان به مراتب هزینه بیشتری از ساخت آن بخش دارد.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشت که در آینده بتوانیم نمونه سنگ استفاده شده در نمای سازه خود را بیابیم، تا تعمیر و یا تعویض سنگ آن قسمت از نما صورت پذیرد. پس با توجه به موارد ذکر شده ضد آب سازی نما در بلند مدت، کمک بسیاری در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز می‌کند.

پس از صرف زمان و انجام تحقیقات کاربردی با هدف کمک به کاهش هزینه‌های نمای سنگی ساختمان که در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌های ساخت و ساز شده، و همچنین بالا بردن اطلاعات تخصصی شما عزیزان در زمینه سنگ ساختمان، توانستیم مقاله‌ای تحت عنوان ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی گردآوری و منتشر کنیم.

در صورت وجود هر گونه ابهام می‌توانید در انتهای همین مقاله در بخش دیدگاه‌ها سوالات، پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید و یا در صورت نیاز جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در ارتباط باشید.

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد

دیگران این موارد را جستجو کرده‌اند:

  • ۸ راهکار جهت کاهش هزینه‌های نمای سنگی
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های نمای سنگی
  • راهکارهای کاهش هزینه‌ اجرای نما
  • راهکارهای عملی برای کاهش هزینه‌های نمای ساختمان
  • راه‌های کاهش هزینه‌های ساخت و ساز
  • ۵ روش کاهش هزینه نمای ساختمان
  • کاهش هزینه‌های نمای سنگی با زیماراد
  • ۶ روش کاهش هزینه ساختمان سازی
  • فروش سنگ ساختمان
  • قیمت سنگ نما ارزان
  • سنگ زیماراد
  • سنگ‌ کاری نمای ساختمان ساده
  • ارزان‌ترین سنگ تراورتن برای نمای ساختمان
  • بهترین سنگ ساختمان
  • ۱۶ راهکار کاهش هزینه‌های نمای سنگی
  • سنگ کاری ارزان نمای ساختمان
  • کاهش هزینه‌ نمای ساختمان با خرید سنگ ارزان
  • کاهش هزینه نما
  • کاهش هزینه نما ساختمان
  • کاهش هزینه نما سنگی
  • بهترین راه کاهش هزینه نمای سنگی
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های نمای سنگی در زیماراد
  • سنگ چند؟ ۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸