ما در این مقاله (جامبوبگ چیست + فرآیند تولید جامبوبگ) قصد داریم علاوه بر تعریف جامبو بگ، توضیحاتی در رابطه با موارد استفاده و فرآیند تولید جامبوبگ نیز ارائه کنیم، که در ادامه جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با این محصول به تعاریف مختلفی از آن می‌پردازیم؛

کارخانه تولید جامبوبگ

کارخانه تولید جامبوبگ

محصولاتی که در صنایع مختلف به عنوان مواد اولیه تولید می‌شوند و بسیار پرمصرف نیز می‌باشند، جهت حمل و انتقال به کارخانه‌های تولیدی و یا صادرات به دیگر کشورها نیاز به بسته‌بندی مناسبی دارند. این بسته‌بندی‌ها باید به گونه‌ای باشند تا علاوه بر اینکه حجم قابل توجهی از محصول را درون خود جای می‌دهند، استقامت و کیفیت بالایی نیز داشته و در عین حال برای تولید کنندگان مقرون بصرفه نیز باشند.

تماس با هینا پک

یکی از پرکاربردترین محصولات جهت حمل مواد اولیه‌ای همچون قیر، اوره، پارافین، کربنات، سنگ آهن، ذغال سنگ، شکر، غلات، آرد، نشاسته ذرت، جو، سنگ نمک و …  کیسه جامبوبگ می‌باشد. در بعضی از موارد به خاطر نوع موادی که درون این کیسه‌ها ریخته می‌شود، امکان استفاده دوباره از این کیسه‌ها نبوده و یکبارمصرف محسوب می‌شوند، به همین دلیل بایستی برای تولید کنندگانی که از این کیسه‌ها جهت حمل محصولاتشان استفاده می‌کنند صرفه اقتصادی داشته باشد.

از جمله برندهای مطرح در صنعت کیسه‌بافی (جامبو دوزی) که توانسته طی فعالیت ۴۰ ساله خود رضایت مشتریان را در سراسر ایران و دیگر کشورها جلب کند، برند هینا پک متعلق به شرکت پایدار کیسه بافت می‌باشد.

جامبو بگ: کیسه‌های بسیار بزرگی هستند که در صنعت برای حمل و نقل مواد مختلف استفاده می‌شوند.

کیسه‌های بزرگی که توانایی حمل حجم زیادی از محصولات را داشته باشند.

جامبوبگ (Jumbo bag) در فرهنگ لغت انگلیسی به معنای بزرگ و جادار بودن می‌باشد، در کشور ما نیز این کیسه‌ها با نام جامبو بگ شناخته می‌شوند.

جامبو بگ چیست ؟

جامبو بگ یا بیگ بگ از گونی‌هایی نواری شکل که در متراژ بالا برش خورده، تولید می گردد. به خاطر استفاده از نخ‌های پلی‌پروپیلن در دوخت و تولید این کیسه‌ها، و ایجاد بافتی ریز، ضخیم و باکیفیت در بدنه این کیسه‌ها از آن‌ با عنوان پارچه پلی‌پروپیلن (تولید شده از مواد pp) یاد می‌شود. استفاده از این پارچه در تولید کیسه جامبوبگ باعث شده تا استقامت و تحمل وزن بالایی در آن ایجاد کند و جهت حمل محصولات فله مختلف از این کیسه استفاده شود.

جهت پاسخ به سوال جامبو بگ چیست می‌توان این‌گونه نیز بیان کرد:

به طور کلی جامبوبگ یا بیگ‌بگ (گونی جامبوبگ) به کیسه‌های حجیم و جاداری گفته می‌شود، که از پارچه‌هایی با جنس مواد (pp) تولید شده است. استفاده از این مواد باعث ایجاد کیفیت و استقامت بسیار بالایی در کیسه‌های جامبوبگ شده و همین امر سبب می‌شود تا بتوان محصولات مختلف را در حجم بسیار زیادی به وسیله این کیسه‌ها حمل و نگهداری کرد.

ویژگی‌های کیسه جامبوبگ

  • کیسه‌های جامبو بگ دارای ویژگی‌های زیادی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت در دوخت کیسه
  • استقامت و کشسانی بودن بدنه کیسه
  • تحمل وزن بالا و جادار بودن
  • دارا بودن (قلاب) دسته‌های مقاوم
  • دارا بودن طیف رنگی متنوع
  • امکان استفاده مجدد از آن‌ها

فرآیند تولید جامبوبگ

همانطور که گفتیم بیگ بگ‌ها و یا همان جامبو بگ‌ها استحکام بسیار بالایی داشته و جنس آن‌ها از الیاف پلی پروپیلن می‌باشد، که در عین حال نسبت به حجم و ظرفیتی که متحمل می‌شوند وزن ناچیزی دارند. به همین دلیل است که استفاده از بیگ بگ‌ها جهت حمل محصولات فله با حجم بالا، از لحاظ اقتصادی برای تولیدکنندگان بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در ادامه قصد داریم با مراحل تولید این کیسه‌ها آشنا شویم.

فرآیند تولید کیسه جامبوبگ شامل طی کردن مراحلی می‌باشد تا علاوه بر تامین نیاز مشتری جهت بسته‌بندی و حمل محصولات مختلف با حجم زیاد و قیمت مناسب، بتوان استانداردهای مطرح و مورد نیاز را نیز دریافت کرد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که تمام محصولات را نمی‌توان با یک نوع جامبوبگ حمل کرد، برای مثال برای حمل محصولاتی که رطوبت برای آن‌ها مضر است می‌توان از کیسه‌های لمینت‌دار استفاده کرد تا مانع از نفوذ نم و رطوبت به داخل کیسه جامبوبگ شد.

برای تولید بیگ بگ‌هایی استاندارد جهت حمل محصولات مختلف لازم است ۱۱ مرحله زیر را یک به یک طی کرد، که ما در مقاله جامبو بگ چیست + فرآیند تولید جامبوبگ، سعی کرده‌ایم توضیحاتی مختصر و کاربردی در رابطه با هر یک از این مراحل ارائه کنیم؛

  • اکستروژن با دستگاه اکسترودر جامبوبگ
  • پارچه بافی _ تولید پارچه کیسه جامبوبگ
  • لایه محافظ – کیسه جامبوبگ لمینت دار _ اختیاری
  • برش دادن پارچه جامبو بگ
  • چاپ کیسه جامبوبگ
  • تسمه بافی _ تسمه‌های پلی‌پروپیلن
  • خیاطی _ دوخت کیسه جامبو بگ
  • بازرسی _ کنترل کیفیت کیسه پلی‌پروپیلن
  • تست‌های متوالی کیسه جامبو بگ
  • بسته بندی کیسه‌های جامبوبگ
  • ذخیره سازی _ انبار کیسه بیگ بگ

اکستروژن با دستگاه اکسترودر جامبوبگ

مرحله اول این فرآیند اکستروژن نام دارد، که در آن ترکیبی از مواد اولیه ذوب شده، به نوارهایی با ابعاد خاص تبدیل می‌شوند. مواد مورد نظر مقدار کمی کربنات کلسیم، مهارکننده‌های فرابنفش و همچنین رنگ ‌دانه‌های(PP)  مورد استفاده در این فرآیند شامل گرانول های پلی پروپیلن رنگی می‌باشند.

اکستروژن با دستگاه اکسترودر جامبوبگ

اکستروژن با دستگاه اکسترودر جامبوبگ

در این مرحله دوام کششی نوارها نیز مشخص می‌شود، نوارها برای آماده شدن و ارسال به قسمت بافندگی بر روی ماسوره‌های صنعتی دستگاه‌های بافندگی قرار می‌گیرند.

تماس با هینا پک

پارچه بافی _ تولید پارچه کیسه جامبوبگ

در این قسمت مواد پلی پروپیلن که به صورت نوارهای تشکیل شده از دانه های حجیم و همچون تار و پود در هم تنیده شده، بافته می‌شوند و بدنه کیسه جامبوبگ را شکل می‌دهند. کیسه‌های بافته شده توسط این مواد به اندازه کافی مقاوم هستند تا بتوانند حجم وسیعی از محصولات صنعتی و کالاهای مصرفی فله را حمل کنند.

پارچه بافی _ تولید پارچه کیسه جامبوبگ

پارچه بافی _ تولید پارچه کیسه جامبوبگ

 با این حال تنفس پذیر است و بنابراین در معرض عبور رطوبت است علاوه بر تهیه مواد برای بافته شده برای بارگیری و تخلیه قطعات نیز استفاده میشود PP کیسه های فله از مواد

لایه محافظ – کیسه جامبوبگ لمینت دار _ اختیاری

برخی از محصولات پودری و فله در حین حمل از کارخانه تا محل مورد نظر مشتری نباید در معرض رطوبت و یا نفوذ هوا قرار بگیرند، به همین منظور جهت حمل چنین محصولاتی می‌بایست از کیسه‌های جامبوبگ دارای لایه‌ی محافظ استفاده کرد. مواد پلی پروپیلن معمولی و بدون لایه از رشته‌های ریز با شکاف‌های میکروسکوپی در هر بافت تشکیل شده است. در اصل این ماده قابل تنفس است و در صورت نفوذ نم از این شکاف‌ها امکان فاسد شدن و یا بلا استفاده شدن محصولات خاص وجود دارد.

به عنوان مثال شکر، نمک، آرد، جو، گندم و موادی از این قبیل هرگز نباید در معرض آب قرار گیرند، از جمله آبی که از رطوبت هوا مکیده شده، که به راحتی باعث ایجاد ضرر می‌شود. برای رفع چنین مشکلی داخل کیسه‌های جامبو بگ را با یک یا چند لایه محافظ از جنس لمینیت عایق کرده تا محصول به راحتی محفوظ شده و در نهایت سلامت به مقصد برسد.

همانطور که گفتیم چند لایه کردن کیسه‌های جامبوبگ برای حمل تمام محصولات الزامی نیست، و به صورت اختیاری و با سفارش مشتری چنین کیسه‌هایی تولید می‌شوند.

برش دادن پارچه جامبو بگ

پارچه‌های تولید شده از مواد پلی پروپیلن به یک دستگاه برش وارد می‌شوند، تا به شکل‌ها و با اندازه‌های خاص برش داده شوند. اندازه گیری‌ها با توجه به کناره‌ها، لبه ها و یا قسمت‌های پایین کیسه که از قبل تعیین شده، طی یک عملیات مشخص برش داده  می‌شوند.

برش دادن پارچه جامبو بگ

برش دادن پارچه جامبو بگ

 فرآیندی که توسط آن اندازه‌گیری‌ها انجام می‌شود خودکار است، که طول دقیق را برای هر برش تنظیم می‌کند. بسته به نوع کیسه برش‌‌هایی به شکل مربع، مستطیل، دایره، ذوزنقه و یا دیگر اشکال خاص، در این مرحله انجام می‌شود.

چاپ کیسه جامبوبگ

هنگامی که کار برش پارچه‌های پلی پروپیلن انجام شد، به قسمت بعدی یعنی دستگاه چاپ می‌رسیم. در این‌جا قالب‌هایی از قبل طراحی شده روی پارچه‌ها قرار می‌دهند، تا اگر شرکتی نام تجاری، لوگو و یا هر متن دیگری مدنظر داشته، روی کیسه‌های خود با ابعاد و رنگ‌های مختلف به صورت سفارشی چاپ شود.

چاپ کیسه جامبوبگ

چاپ کیسه جامبوبگ

با توجه به برند مورد نظر ممکن است مجموعه‌ای از رنگ‌ها نیاز باشد تا طرح مورد نظر روی جامبوبگ‌ها اجرا شود، که شرکت‌های محدودی امکان چاپ متنوع با بهترین کیفیت را دارند. مجموعه بزرگ پایدار کیسه بافت از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع جامبو بگ و بیگ بگ می‌باشد، که توانایی چاپ با بهترین کیفیت بر روی کیسه‌های پلی پروپیلن را نیز دارد.

تسمه بافی _ تسمه‌های پلی‌پروپیلن

در این بخش نوارهایی که به عنوان دسته‌های کیسه جامبو بگ محسوب می‌شوند، تولید و آماده شده و روی کیسه‌ها دوخته می‌شوند. بدیهی است که جنس این تسمه‌ها از جنس پارچه کیسه‌ها محکم‌تر و ضخیم‌تر باشد، زیرا بخش قابل توجهی از وزن کیسه‌ها پس از پر شدن و در هنگام جابه‌جایی بر روی این تسمه‌ها وارد می‌شود.

سمه بافی _ تسمه‌های پلی‌پروپیلن

سمه بافی _ تسمه‌های پلی‌پروپیلن

این نوارهای باریک با توجه به نوع کیسه و همچنین سفارش مشتری در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند، و در هنگام دوخت جنس نوارها، نوع دوخت و عرض آن‌ها به طور دقیق مورد توجه قرار می‌گیرد. در اکثر کیسه‌های بیگ بگ نوار بافته شده در قسمت درزها، در امتداد هر یک از چهار طرف کیسه قرار گرفته و دوخته می‌شود. مجموعه بزرگ پایدار کیسه بافت توانایی تولید این تسمه‌ها را از عرض ۴ تا ۷ سانتی متر با بهترین کیفیت دارا می‌باشد.

خیاطی _ دوخت کیسه جامبو بگ

در این مرحله تکه پارچه‌های از قبل برش خورده در کنار یکدیگر قرار گرفته و با چرخ خیاطی‌های صنعتی دوخته می‌شوند. پس از دوخته شدن پارچه پلی پروپیلن تسمه‌ها به آن متصل شده و کار دوخت کیسه جامبوبگ مرحله به مرحله طی شده و به اتمام می‌رسد. تمام مراحل دوخت یک به یک توسط تکنسین‌های فنی مجموعه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

خیاطی _ دوخت کیسه جامبو بگ

خیاطی _ دوخت کیسه جامبو بگ

پرسنل فنی شرکت پایدار کیسه بافت بایستی نوع دوخت، کنار هم قرار گرفتن درزها، عدم وجود چین و یا خم شدن لبه‌های کیسه در امتداد خط دوخت، و دیگر مواردی که در کیفیت و استحکام هرچه بیشتر کیسه‌های جامبوبگ دخیل هستند را با دقت مورد توجه قرار دهند.

(جهت دوخت جامبوبگ‌ها (جامبودوزی) علاوه بر استفاده از نخ‌های باکیفیت و تعداد خط دوخت، نوع دوخت و فاصله هر یک از خط دوخت‌ها نسبت به هم و همچنین رعایت دیگر موارد تخصصی در این بخش بسیار مهم بوده، که این مرحله توسط هینا پک به بهترین شکل صورت می‌پذیرد.)

بازرسی _ کنترل کیفیت کیسه پلی‌پروپیلن

زمانی که یک کیسه جامبوبگ پروسه کامل خط تولید را طی کرده باشد، توسط بازرسان کنترل کیفیت بازرسی می‌شود. هدف این است که اطمینان حاصل شود هر کیسه از استانداردهای لازم برای استحکام و دوام برخوردار است. مورد بعدی که در واحد  QC مورد توجه قرار می‌گیرد، عدم وجود نقص در هر یک از کیسه‌ها می‌باشد.

بازرسی _ کنترل کیفیت کیسه پلی‌پروپیلن

بازرسی _ کنترل کیفیت کیسه پلی‌پروپیلن

برای مثال نظارت بر کیفیت دوخت و تعداد خط دوخت‌های اجرا شده در امتداد هر یک از خط برش‌ها و همچنین کیفیت دوخت تسمه‌ها بر روی کیسه جامبوبگ از دیگر مواردی است که در این واحد مورد بازرسی و تایید قرار می‌گیرد.

 

تست‌های متوالی کیسه جامبو بگ

این مرحله کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کیسه‌های در حال تولید برای هدف نهایی خود به اندازه کافی مقاوم هستند، و یا اینکه با استاندارد SWL مطابقت دارند یا خیر.

تست‌های متوالی کیسه جامبو بگ

تست‌های متوالی کیسه جامبو بگ

در بیشتر موارد این مرحله قبل از تولید کلی و عمده کیسه‌های فله نیز انجام می‌شود. این آزمایش‌ها به صورت متناوب بر روی کیسه‌ها انجام می‌شوند، تا از کیفیت همه جانبه محصولات اطمینان حاصل شود. همچون تست مقاومت در برابر ترکیدگی و یا پارگی، تست تحمل میزان بار مجاز جهت حمل توسط جرثقیل و یا لیفتراک، تست تحمل و مقاومت در برابر فشارهای احتمالی که ممکن است یکباره به جامبوبگ‌ها وارد شود، و مواردی از این دست.

 

بسته بندی کیسه‌های جامبوبگ

پس از اتمام مراحل تولید، انجام تست‌های مختلف و همچنین چاپ بر روی کیسه‌های جامبو بگ، نوبت به بسته‌بندی این کیسه‌ها در تعداد مشخص می‌ر‌سد. بسته‌بندی جامبوبگ‌ها علاوه بر اینکه باعث مرتب شدن و عدم صدمه دیدن آن‌ها در حین جابه‌جایی می‌شود، کمک می‌کند تا در سفارشات عمده، شمارش آن‌ها جهت بارگیری و تحویل به مشتری سریع‌تر انجام شود.

بسته بندی کیسه‌های جامبوبگ

بسته بندی کیسه‌های جامبوبگ

همچنین فضای کمتری را در انبارها اشغال شده و نیز آسان‌تر مورد استفاده مشتری قرار می‌گیرد.

ذخیره سازی _ انبار کیسه بیگ بگ

بعضی از جامبوبگ‌ها که با توجه به سفارش مشتری تولید شده، بعد از بسته‌بندی جهت ارسال به سمت انبار مقصد آماده می‌شوند، و جامبوبگ‌هایی که با سایز و ابعاد استاندارد تولید می‌شوند پس از بسته بسته‌بندی در دسته‌های خاص در بخش‌های مختلف انبار نگهداری می‌شوند.

جهت تکمیل سفارش‌های صادراتی و عمده نیز معمولا میزان تولید هر روز در انبارها کنار گذاشته شده و بعد رسیدن به حجم مورد نظر بارگیری و برای مشتری ارسال می‌شوند.

 شما مشتریان عزیز جهت دریافت مشاوره و خرید انواع کیسه جامبوبگ هینا پک می‌توانید با مشاوران ما (تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۱۱۲۱۹۵) در ارتباط باشید، و یا با مراجعه به بخش (تماس با ما) از دیگر راه‌های ارتباطی شرکت مطلع شوید.

اطلاعات تماس با شرکت هینا پک

پرسش و پاسخ:

برند برتر در صنعت کیسه‌بافی کدام است؟

هینا پک

 

جنس پارچه‌های جامبوبگ از چه موادی می‌باشد؟

پلی‌پروپیلن (مواد pp)

 

مزایای استفاده از جامبو بگ چیست؟

  • ایمنی و سهولت در بارگیری
  • حمل سریع و آسان بسته‌ها
  • صرفه جویی در هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل

 

دیگران این موارد را جستجو کرده‌اند:

جامبو بگ چیست؟

کیسه‌های FIBC

بیگ بگ چیست؟

کیسه جامبو بگ چیست؟

جامبوبگ سود پرک

جامبوبگ کلسیم کلراید

جامبوبگ کاستیک سودا

جامبوبگ املاح معدنی

جامبوبگ نخ‌های مولتی فلامنت کیسه

پارچه پلی‌پروپیلن

تسمه پلی‌پروپیلن

جامبوبگ پودر سنگ

جامبوبگ پودر میکرونیزه

جامبوبگ آهک

جامبوبگ سیمان

جامبوبگ نمک

جامبوبگ گرانول

جامبوبگ پت

جامبوبگ اوره

جامبوبگ کائولین

جامبوبگ کائولن

جامبوبگ کود اوره

جامبوبگ کود شیمیایی

جامبوبگ خاک چینی

جامبوبگ شکر

جامبوبگ پودر میکرونیزه

جامبوبگ غلات

جامبوبگ سنگ نمک

جامبوبگ نشاسته ذرت

جامبوبگ سنگ آهن

جامبوبگ آلیاژها

جامبوبگ صنایع فولادی

جامبوبگ فروسیلیس

جامبوبگ سیلیس

جامبوبگ کربنات

جامبوبگ مواد پتروشیمی

جامبوبگ قیر

جامبوبگ پارافین

جامبوبگ سنگ‌های معدنی

جامبوبگ مستر بچ

جامبوبگ کامپاند

جامبوبگ سولفور

دوخت جامبو

تولید جامبو

جامبو دوزی

جامبو بگ

کیسه‌های انبوه

جامبوبگ فلدسپار

جامبوبگ کربنات کلسیم

جامبوبگ چیپس صابون

جامبوبگ ذغال سنگ

سایت شرکت پایدار کیسه بافت

سایت شرکت هینا پک مهربانی

جامبوبگ هینا پک

جامبوبگ مهربانی

جامبوبگ تهران

جامبوبگ تخصص پایدار کیسه بافت

جامبو کیسه

تسمه بافی

کیسه بزرگ

کیسه بافی

Jumbo bag

جامبوبگ چگونه تولید می‌شود؟

جامبو بگ چیست + فرآیند تولید جامبوبگ

جامبوبگ هینا پک

جامبو بگ ضد رطوبت

جامبوبگ قلوه سنگ

جامبوبگ مصالح ساختمانی

Big bag

فرآیند تولید جامبوبگ

روش تولید جامبوبگ

جامبوبگ رنگی

کیسه بزرگ

کیسه جامبوبگ رنگی

تولیدکنندگان جامبوبگ

مراحل ساخت جامبوبگ

جامبوبگ سیل‌بند

Jumbobag

Bigbag

فرآیند تولید جامبوبگ