پارکینگ‌ها ازجمله مکان‌هایی هستند که علاوه بر رفت و آمد افراد، خودروها نیز در آن‌جا تردد دارند. به همین منظور متریال و مصالحی که برای نصب در پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا در محیط، باید از مقاومت مناسب نیز برخوردار باشد. در میان مصالح ساختمانی موجود در بازار جهت اجرا در فضای پارکینگ سنگ و سرامیک بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، حال با این سوال مواجه هستیم برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک؟

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک؟

اگر بخواهیم میان سنگ و سرامیک یک مورد را برای کف پارکینگ انتخاب کنیم، بی شک سنگ ساختمان گزینه مناسب‌تری می‌باشد. زیرا سنگ علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا برای فضای پارکینگ مقاومت بالاتری نسبت به سرامیک داشته و در برابر ضربه، نفوذ آب، فشار، سایش و شرایط دمایی مختلف آسیب پذیر نمی‌باشد.

در صورتی که بهتر است از سرامیک برای کف فضاهای داخلی منزل، مثل اتاق‌ها، سرویس‌ها و … استفاده کرد. چون سرامیک علاوه بر این که در برابر فشار، ضربه، سایش و … مقاومت کمتری نسبت به سنگ ساختمان دارد، ممکن است پس از مدتی نیاز به تعویض داشته باشد.

لیست مقالات سایت زیماراد:

خرید اینترنتی سنگ + مزایا و معایب خرید – فروش اینترنتی سنگ ساختمان

سنگ ‌فرش یا کاشی و سرامیک ؟ سنگ بهتر است یا سرامیک ؟
ارزان‌ترین سنگ ساختمانی + قیمت سنگ نمای ساختمان ارزان
پدر صنعت سنگ ایران کیست ؟ زندگی نامه ارباب قنبر
سنگ ساختمان چیست و انواع سنگ ساختمان ایرانی با عکس

جهت پوشش کف پارکینگ سنگ ساختمان نه فقط از سرامیک بلکه نسبت به بتن و موزائیک نیز برتری دارد. علت مطرح کردن این موضوع مواردی است که ما در پاسخ سوالات زیر که گاها از طرف مخاطبین پرسیده می‌شوند، می‌دهیم:؛

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا موزائیک؟

کف پارکینگ سنگ یا موزائیک؟

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا بتن؟

کف پارکینگ سنگ یا بتن؟

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک؟

کف پارکینگ سنگ یا سرامیک؟

قبل از پاسخ به این سوالات بهتر است به چند مورد از مزایای سنگ ساختمانی اشاره کنیم؛

مزایای سنگ ساختمان

  • طبیعی بودن سنگ
  • تنوع طرح و رنگ
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر فشار
  • مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف
  • مقاومت در برابر نفوذ آب

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا موزائیک؟

موزائیک‌ها معمولا با ترکیبی از ماسه و سیمان تولید می‌شوند و در برابر فشار، تغییر دما و ضربه خیلی مقاوم نیستند. تردد زیاد خودروها بر روی آن‌ها فشار ایجاد می‌کند که در بیشتر مواقع باعث لق شدن و گاها شکستن موزائیک‌ها را به همراه دارد.

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا موزائیک

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا موزائیک

سنگ ساختمانی به دلیل طبیعی بودن نوعی هارمونی و حس آرامش در انسان ایجاد می‌کند، همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالایی که نسبت به موزائیک دارد بی شک انتخاب بسیار مناسب‌تری می‌باشد.

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا بتن؟

سنگ ساختمان علاوه بر مقاومت بسیار زیادی که دارد از نظر طرح و رنگ نیز بسیار متنوع می‌باشد. همین تنوع طرح و رنگ باعث ایجاد زیبایی بصری در محیط می‌شود. در مقاومت و یکپارچگی بتن شکی نیست اما از لحاظ ظاهری در محیط  زیبایی خاصی ایجاد نمی‌کند و معمولا روی سطح بتن را با رنگ‌های مخصوص پوشش می‌دهند، که خود باعث ایجاد هزینه می‌شود.

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا بتن

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا بتن

اما زمانی که برای کف پارکینگ سنگ ساختمان را انتخاب می‌کنیم می‌توانیم با در کنار هم قرار دادن رنگ‌های متنوعی از یک نوع سنگ طرحی خاص و جدید اجرا کنیم، که این امکان در بتن وجود ندارد.

کف پارکینگ سنگ یا سرامیک؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم سنگ ساختمان علاوه بر تنوع بسیار زیادی که در طرح، رنگ و ابعاد دارد، مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف، ضربه، فشار، سایش و نفوذ آب دارد. استفاده از سنگ در تمام فضاهای ساختمان امکان‌پذیر است، در صورتی که به دلیل مقاومت پایین سرامیک بهتر است از آن در بخش‌های داخلی ساختمان استفاده کرد تا پس از مدتی نیاز به تعمیر و یا تعویض سرامیک‌ها نباشد.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالات مرتبط با این مقاله (برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک؟) را مطالعه کنید تا بتوانید سنگ مناسب برای پارکینگ و محوطه ساختمان خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما (محسن صوفی۰۹۱۲۰۶۸۱۶۷۸) در ارتباط باشید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان و کاربردی، به راحتی سنگ مناسب جهت نصب و اجرا در رمپ، ستون، کف و دیوار پارکینگ، محوطه و حیاط ساختمان خود انتخاب و خریداری کنید.

دیگران این موارد را جستجو کرده‌اند:

  • سنگ ‌کاری پارکینگ
  • سرامیک طرح سنگ برای پارکینگ
  • سنگ برای کف پارکینگ
  • سنگ کاری کف پارکینگ
  • انواع سنگ فرش پارکینگ
  • طرح سنگ فرش پارکینگ
  • برای پارکینگ سنگ یا سرامیک؟
  • نمای کف پارکینگ سنگ یا سرامیک؟

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد